vrijdag 26 juli 2013

Wenkbrauwen epileren s.o.s!

Hoi allemaal!
Ik hoor vaak dat veel mensen het moeilijk vinden om wenkbrauwen te epileren.. Ik epileer me wenkbrauwen zelf op de meest voorkomende manier. Het is echt niet zo moeilijk en er zijn een aantal tips om het zelfs minder pijnlijk te maken! Dus.. Ik dacht, laat ik er een artikel over schrijven!

- Hoe epileer je je wenkbrauwen?
Zoals je op de rechter foto ziet zijn er 3 lijnen.
Lijn 1 is waar je wenkbrauw hoort te beginnen.
Lijn 2 is het hoogste punt van je wenkbrauw
Lijn 3 is waar je wenkbrauw hoort te eindigen.
Ik teken altijd met een wit potlood kleine streepjes om de wenkbrauw. Zo weet ik precies waar ik moet gaan plukken. Bij wenkbrauwen epileren gebruik ik een pincet, maar je kan het ook met een schaar doen of zelfs met touw! Ik raad het je toch aan om het met een pincet te doen want dat werkt wat mij betreft toch beter omdat je dan preciezer aan de gang kan.

- Benodigdheden
  • Een pincet, natuurlijk. Pincetten kan je wel bij elke drogist kopen bv. etos, kruidvat.
  • Een wit potlood(hoeft niet persé.)
  • Een spiegel.
-Tips:
  • Epileer alleen aan de onderkant!
  • Om de pijn te verzachten kan je eerst met wat ijsklontjes over je wenkbrauw gaan.
  • Let heel goed op dat je niet teveel epileert en kijk constant in de spiegel!!
  • Epileer je toch teveel? Dan kan je je wenkbrauwen bijtekenen met een wenkbrauwpotlood. Teken niet teveel bij want dat kan gauw er neppig uitziet. 
  • Vermijd de kleur zwart! Zelfs al heb je hele donkere wenkbrauwen!! Let er ook op dat je de juiste kleur wenkbrauwpotlood koopt! Heb je blonde wenkbrauwen? Koop dan een blond wenkbrauwpotlood. Heb je bruine wenkbrauwen? Koop dan een lichte tot medium bruin wenkbrauwpotlood. Heb je donkerbruine wenkbrauwen? Ga dan voor een medium tot donkerbruin wenkbrauwpotlood En heb je zwarte wenkbrauwen ga dan ook voor een  heel donkerbruin wenkbrauwpotlood.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten



blogger template by lovebird