dinsdag 23 juli 2013

Curly hair methode..?

Ik als meisje met krullend haar merk vaak dat mijn haar wat droog kan aanvoelen(vooral in de winter!) Ik merk helaas ook vaak dat mijn haar erg pluizig kan worden. Wat kan je daar tegen doen? Dat vroeg ik me ook af, maar laats las ik iets over de Curly hair methode. Dat schijnt dus je haar minder pluizig en minder droog te maken. Ook zal je haar meer 'controleerbaar zijn..?' Ik bedacht dus.. Laat ik er een artikel over schrijven hoe het precies moet voor degenen die het willen uitproberen. Ik zelf ga het zeker uit proberen en er zelfs misschien een review over schrijven?

HOE WERKT DE CURLY HAIR METHODE?
Er zijn een aantal belangrijke dingen die je moet weten voor je dit gaat uitproberen. Je mag geen shampoo gebruiken aangezien er in shampoo siliconen inzitten. Je moet dus alleen conditioner gebruiken, maar daar mogen ook geen siliconen in zitten + er mogen ook geen sulfaten inzitten. Sulfaten en siliconen schijnen de oorzaken te zijn van o.a droog, pluizig haar. 


BENODIGDHEDEN:
- Een was conditioner ZONDER sulfaten/siliconen(hiermee ga je je haar mee wassen.)
- Een leave-in conditioner ook ZONDER sulfaten/siliconen.

- Gel(optioneel)
- Een föhn met diffuser(ook optioneel)

Goed, laten we nu beginnen met het stappenplan :-)
STAP 1. Masseer de hoofdhuid goed met je vingertoppen.
STAP 2. Doe de was conditioner ZONDER sulfaten/siliconen in je haar. Let wel op dat je de conditioner alleen aanbrengt op de lengten van de haren. Je kan als je wilt je haar kammen in de douche. Na een aantal minuten was je het er weer uit.
STAP 3. Nu smeer je een leave-in conditioner in je haar. Again, weer ZONDER sulfaten/siliconen! Heb je geen goede leave-in conditioner? Dan kan is het ook oké om de conditioner waarmee je je haar hebt gewassen te gebruiken.
STAP 4. Ga je haar scrunchen. Dat is eigenlijk je haar kneden. Hang met je hoofd voorover en‘'schep’ je haar bij de punten op en beweeg je handen naar je hoofd. Begin je haar te 'knijpen.'

STAP 5. Doe nu een flinke pak gel in je haar.
STAP 6. Nu kan je je haar gaan 'diffusen' met een diffuser. 

Ken je geen producten zonder sulfaten/siliconen? Dan staat hieronder een handig lijstje:


Was conditioner: Palmolive(roze/witte fles.), Inecto(action), Kruidvat huismerk cremespoeling (oranje), Action Aloe Vera Line Conditioner (Action), Action Olive Line Conditioner (Action), Schwarzkopf cremespoeling perzik/rozenglans/hydracare.

Leave-in conditioner: Alles wat je kunt gebruiken als was conditioner, Kruidvat huismerk crèmevoeding witte fles),  Kinky curly knot today, Syoss nutri oil care conditioner.


Gel: Garnier fructis endurance 24 hour, L’oreal Studioline MineralFX Invisi’ gel Strong , L’oreal Studioline MineralFX Invisi’ gel Extra Strong


Ik hoop dat jullie wat aan dit artikel hadden. Onthoud wel dat dit niet voor iedereen werkt, maar je het wel altijd kan proberen. Succes als je het gaat uitproberen! :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten



blogger template by lovebird