zaterdag 29 maart 2014

Tips voor vroeg opstaan!

Vroeg opstaan.. Voor veel mensen is dit heel moeilijk, inclusief mijzelf. Toch heb ik een paar trucjes ontdekt die mij geholpen hebben met vroeg opstaan. Wil je meer weten? Lees dan gauw verder!

Tip 1: Eerder slapen..
Dit spreekt toch wel voor zich. Hoe eerder je slaapt, hoe makkelijker het is om vroeg op te staan. Ik sliep vroeger altijd rond 11/12 uur en ik moest de volgende dag weer om 6 uur opstaan. Op school was ik dan ook doodmoe en kon ik me totaal niet concentreren. Daarom raad ik jullie echt aan om eerder te slapen, al is die o zo leuke serie op tv.

Tip 2: Een of twee glazen water drinken voordat je gaat slapen.
Drink een vol glas water en ga dan slapen. De volgende dag moet je waarschijnlijk naar de wc en dan moet je wel opstaan. Dit klinkt misschien een beetje raar, maar voor mij werkte het wel! :)

Tip 3: Een irritant klinkende wekker.
Zorg dat je een heel irritant klinkende wekker hebt. Dit zorgt ervoor dat als de wekker afgaat je zo snel mogelijk de wekker wilt uitzetten.

Tip 4: Je mobiel/wekker verderop zetten.
Dit werkt het best met combinatie van tip 3. Zet bijvoorbeeld je wekker in de andere kant van je kamer en zorg dat het een irritant geluid geeft. Dan moet je dus de andere kant oplopen om hem uit te zetten. Geloof me, dit werkt echt!

5. Daglicht.
Zorg dat er op z'n minst een beetje daglicht in je kamer kan. Dit is in de winter natuurlijk moeilijk, maar er bestaan speciale wake-up lights die je kan aanschaffen als er dus geen daglicht in je kamer kan.

Uiteindelijk werkt vroeg slapen vaak het best. Dit lijkt misschien lastig, maar na een aantal weken ben je er zo aan gewend! Die o zo leuke serie kan je natuurlijk ook een andere keer kijken. :)





Bronnen: Google(foto)

1 opmerking:

  1. Haha, tip 3 is te traumatiserend voor mij xD dat kan ik echt niet meer aan.

    BeantwoordenVerwijderen



blogger template by lovebird