zaterdag 1 maart 2014

Is beschadigd haar te herstellen zonder te knippen?

Is beschadigd haar te herstellen zonder te knippen? Deze vraag vroeg ik me af, vooral toen mijn zelf haar beschadigd was. Het antwoord? Ja.. en nee..

Ten eerste ligt het eraan wat voor beschadiging je haar heeft opgelopen. Heb jij je haar veel geverfd of  is je haar beschadigd door de hitte van de stijltang? Geverfd(vooral geblondeerd haar kan je heel moeilijk herstellen zonder het te knippen, maar haar dat beschadigd is door de hitte is ook vrij moeilijk te herstellen. 

Heb je gespleten puntjes? Dan staat er niks anders op dan je gespleten punten eraf te knippen, want gespleten punten kan je niet pemanent herstellen. Er zijn wel allerlei shampoo's en conditioners die beloven om je gespleten punten te herstellen, maar het enige dat wordt gedaan is dat je gespleten punten als het ware aan elkaar worden 'gelijmd'. Het lijkt er misschien wel op dat je haar op magische wijze weer gezond is, maar eigenlijk is dat niet zo. Dus.. Heb je gespleten punten? Knip ze er dan af, want dat is toch wel de beste manier.


Voelt je haar gewoon droog aan? Dan raad ik je aan om je haar te verwennen met oliën en haarmaskers. Argan olie schijnt wonderen te doen voor droog haar. Verder kan olijf olie en/of kokos olie ook goed helpen tegen de droogte van je haar! Een goed maar duur haarmasker is de Macadamia natural oil deep repair masque. Dit masker heeft mijn haar goed geholpen en daarom raad ik dit masker heel erg aan!

Is je haar geverfd of beschadigd door hitte(föhn, stijltang, krultang etc.) Dan raad ik je aan om veel haarmaskers te gebruiken. Wat ook heel goed kan helpen is oliën mixen en je eigen haarmasker te maken. Ik heb hier een artikel over dus als je wilt kan je dat artikel lezen. Het beste is om met het haarmasker te slapen en dan de volgende dag het eraf te wassen. Als je dit regelmatig doet kan dit je haar echt heel goed helpen.


Verder is het natuurlijk ook belangrijk om verdere beschadiging te voorkomen door niet teveel hitte te gebruiken op je haar, je haar niet zo vaak verven(als je je haar toch wilt verven een natuurlijk middel gebruiken zoals henna), je haar zo min mogelijk permanenten, relaxen etc.
Dus.. Is beschadigd haar te herstellen? Ja, maar het beste middel dat werkt is toch de schaar.

Het wondermiddel voor beschadigd haar genaamd... de schaar
Bronnen: Google(foto's)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten



blogger template by lovebird