maandag 24 maart 2014

Beauty tips!

1. Je haar wassen met koud water.
Heb je vaak last van pluizig en/dof haar? Dan kan je haar wassen met koud haar best helpen! Je haar met koud haar wassen zorgt ervoor dat je haar schubben dicht gaan. Het resultaat? Veel minder pluiziger haar! Je haar wassen met ijskoud water is natuurlijk niet goed. Ga daarom voor lauw water.

2. Castor olie in je haar/wimpers doen!
Castor olie bevorderd de haargroei en als je last van haaruitval hebt of gewoon langer haar wilt kan castor olie daar dus voor zorgen. Je kan ook proberen castor olie op je wimpers te doen voor langere wimpers. Onthoud wel dat caster olie geen wondermiddel is en dat het natuurlijk wel tijd nodig heeft om enige verandering te zien.

3. Haar verven met henna!
Verf jij je haar vaak? Gebruik je dan chemische haarverf? Dan raad ik je sterk aan om in plaats van haarverf henna te gebruiken! Henna is een natuurlijk middel dat ook nog eens goed voor je haar is. Hier heb ik een artikel over als je meer informatie erover wilt.



4. De Curly Hair Methode voor iedereen met krullend haar!
Dit raad ik vooral aan als je pluizig krullend haar hebt. Wat je doet is je wast je haar met conditioner zonder siliconen en sulfaten. Siliconen en sulfaten schijnen namelijk de oorzaak te zijn van pluizig haar. Ik heb deze methode uitgeprobeerd en bij mij werkte het best goed. Mijn haar zag er een stuk minder pluiziger uit! Ook hier heb ik een artikel over. :)

5. Aspirine op je puistjes doen.
Heb je een puistje? Meng dan aspirine met wat water en doe het op je puistje. Laat het daarna voor 1 á twee uurtjes zitten. De stof acetylsalicylzuur zorgt ervoor dat je dode huidcellen worden verwijderd. Hierdoor zal je huid na deze behandeling er stralender uitzien. Let op! Gebruik GEEN paracetamol, alleen aspirine. Onthoud ook dat dit geen gezichtsmasker is. Doe het daarom alleen op je puistjes!

6. DIY gezichtsmaskers!
Heb je last van een onzuivere huid, maar geen zin om allemaal dure goedjes te kopen? Maak dan eens een middag vrij en maak zelf gezichtsmaskertjes! Inspiratie nodig? Lees dan mijn (Engelse) artikel door over hoe je zelf gezichtsmaskertjes kan maken voor je eigen huidtype.'


Bronnen: Google(foto's)

1 opmerking:

  1. Leuke tips, maar aspirine op je puist? Die ken ik nog niet, grappig! Ik was wel altijd mijn haar met koud water!

    BeantwoordenVerwijderen



blogger template by lovebird