vrijdag 2 augustus 2013

Inner beauty - Hoe krijg je zelfvertrouwen?

Zelfvertrouwen.. Iets waar veel pubers en volwassenen problemen mee hebben.. Ze zeggen vaak dat zelfvertrouwen een van de aantrekkelijkste dingen zijn.. Maar, hoe krijg je dan zelfvertrouwen..?

1. Verander wat je kan en accepteer wat je niet veranderen kan.. Dit staat al zo vaak in mijn blog, maar dit heeft mij echt geholpen. Ik haatte bijvoorbeeld mijn bril. Daarom begon ik lenzen te dragen en zo kreeg mijn zelfvertrouwen al gauw een boost.. Maar, ik vind mijn neus niet zo heel mooi. Kan ik daar wat aan doen? Nee.. Daarom kan je je minpunten maar beter accepteren want het leven is veeeeél te kort om erover te zeuren.

2. Accepteer jezelf. Dit heeft een beetje met het eerste punt te maken. Leer jezelf te accepteren. Jij bent wie je bent. Iedereen heeft minpunten. Zelfs modellen hebben minpunten, maar met maar genoeg photoshop verdwijnen die minpunten. Kom op, denk is na. Als modellen zo perfect waren waarom bestaat er dan photoshop? Om die minpunten te laten verdwijnen en andere mensen voor de gek te houden. Wees blij met wie je bent. Jij bent mooi! Iedereen is mooi op z'n eigen manier. Waarom zou je je hele leven druk maken om dat ene minpuntje als je al heel veel pluspunten hebt? Waarom zal je je hele leven aan dat ene minpuntje denken? Dat is toch zonde? Je leeft maar een keer!

3.Wees niet te kritisch. So what dat je een dingetje fout doet? Iedereen maakt fouten! Niemand is perfect dus ga ook niet zoeken naar perfectie want dat is tijdverspilling. Waarom let je zo erg op je fouten als je ook kan letten op alle dingen die je goed doet? Kijk daar eens naar i.p.v je fouten!

4. Be true to who you are. Wees jezelf. Ga niet proberen iemand anders te zijn. Vroeg of laat ga je dat opgeven. Jij wilt toch je eigen leven leiden en niet dat van iemand anders?

2 opmerkingen:



blogger template by lovebird