donderdag 1 augustus 2013

DIY - Haarmasker voor beschadigd haar!

Hoi allemaal,
Ik gebruik al een aantal maanden een homemade haarmasker! Ik krulde en föhnde mijn haar heel vaak + ik had het ook een keer geverfd.. Daardoor was mijn haar heel beschadigd en had ik heel veel gespleten punten. Ik wou graag mijn haar uitgroeien, maar aangezien ik zoveel gespleten punten had moest ik ze wel knippen.. Maar.. Ik zag op internet dat argan olie heel goed werkt tegen beschadigd haar. Ik mixte argan olie met een aantal andere ingrediënten en opeens was mijn haar veel gezonder! Ik wil dus graag dit DIY haarmasker met jullie delen :-)

- Benodigdheden:
- Olijfolie(kan je bij de supermarkt kopen maar ook bij de toko.)
- Argan olie(kan je alleen bij de toko kopen bijvoorbeeld de african indian market.)
- Kokosnoot crème/olie(kan je ook alleen bij de toko kopen.)
- Een eitje(zitten veel proteïnen in wat goed is voor beschadigd je haar.)  

- Stappenplan:
1. Warm de kokosnoot olie op met een pan. Zorg dat de kokosnoot olie helemaal vloeibaar is.
2. Haal het eigeel uit het eitje en doe dat in een kom.
3. Doe nu wat argan olie in de kop(niet teveel, maar ook niet te weinig!)
4. Doe nu de vloeibare kokosnoot crème/olie en de olijfolie in de kom.
5. Mix alle ingrediënten met een lepel.
6. Breng het masker nu in je haar aan.
7. Laat het zitten voor minimaal 1 uurtje. Het liefst meer. Heb je heel erg beschadigd haar? Dan kan je het masker ook in de avond aanbrengen en ermee slapen.
8. Spoel het masker uit nadat je het een bepaalde tijd in je haar hebt gelaten.
9. Doe dit masker minimaal 1 x per week in je haar en je ziet al gauw resultaten!
Foto: Google

1 opmerking:

  1. Klinkt goed! Ik zocht al wat DIY met kokosolie, omdat ik het toch thuis heb liggen ^_^

    BeantwoordenVerwijderen



blogger template by lovebird