zaterdag 8 februari 2014

Mijn ervaring met haaruitval -DUTCH-

Hoi allemaal,
Weer een Nederlands artikel.. Ik ga denk ik eens in de week een artikel in het Nederlands plaatsen omdat ik denk dat mijn meeste blog viewers toch uit Nederland komen. Dit artikel gaat over haaruitval(over mijn ervaring ermee) en ik denk er ook over om een artikel te schrijven over tips als je worstelt met haaruitval en/of haar breuk(wat ik ook veel last van had!)

Goed, laten we bij het begin beginnen.. Een aantal maanden geleden begon ik te merken dat opeens veel meer haartjes uitvielen. Ik verloor altijd al best wel veel haar op een dag, maar nu merkte ik echt dat het extreem was. By the way, ik heb sterk krullend haar. Als ik dus mijn haar kam verlies ik best wel wat haar, maar rond die tijd verloor ik echt heel veel haar. Ik dacht er eerst niks van en besloot er maar niets mee te doen. Weken vlogen voorbij en het werd steeds erger. Nu werd ik toch wel wat wantrouwig. Ik besloot daarom om op internet wat op te zoeken. Op internet stond dat 50 tot 100 haartjes op een dag verliezen hartstikke normaal was. Ik had nooit echt de haartjes die ik verloor geteld en ik besloot om gewoon niets te doen.


Weken passeerden en nu ging het van kwaad tot erger. Ik kon gewoon met mijn hand langs mijn haren gaan en er vlogen gewoon 10 haartjes uit mijn haar(zonder aan mijn haar te trekken!) Ik begon ook te merken dat mijn haar een heel stuk dunner was. Mijn volle bos was verandert tot een miezerig klein stukje haar. Ik besloot het aan mijn moeder te vertellen. Mijn moeder heeft zelf fijn, licht golvend haar. Zij vond het allemaal best raar en we besloten om naar de dokter te gaan. Ik deed wat bloedonderzoeken en er kwam niets uit. Ik vroeg me nu heel erg af wat er nou aan de hand was. Ik besloot om weer wat research op internet te doen en ik kwam op een artikel over een meisje dat zelf heel dun haar had en dat caster olie haar haar had omgetoverd tot volumineus haar. Ik besloot dus om naar de afro winkel te gaan en een potje Jamaican Caster Oil te kopen.

De caster olie deed ik een keer per week in mijn haar. Ik sliep er de hele nacht ermee en ik waste het er de volgende ochtend uit. Na een tijdje merkte ik dat mijn haar wel iets dikker aanvoelde, maar ik verloor nog steeds wel wat haartjes. Ik besloot daarom om weer naar de dokter te gaan. Na een aantal weken kwamen we achter de oorzaak van mijn extreme haaruitval.. Een tekort aan vitamine B12.

Ik was die tijd al een dik halfjaar pescotarier. Ik at dus geen vlees maar, ik at wel kaas, eieren etc(al at ik er wel weinig van.) Ik wist niet echt dat als je geen vlees at, dat je voedingstoffen miste. Ik nam dus geen extra vitamines etc. Dit was dus de oorzaak van mijn haarverlies, mijn tekort aan vitamines(vooral de vitamine b12)

Ik besloot dus om vitamines te slikken. Dit hielp op lange termijn enorm. Verder ging ik gewoon door met mijn wekelijkse caster olie masker. Mijn haar is nu wel al een stuk dikker, waar ik heel blij om ben. Ook is het een stuk langer! Ik had gehoord dat caster olie ook de haargroei bevorderd dus misschien komt het wel daardoor? Ik heb nog steeds wel plekjes om mijn hoofd waar het haar wat dunner is, maar dat gaat ook wel wat beter. Wat heb ik door deze ervaring geleerd? Vergeet nooit je vitamines te slikken! :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten



blogger template by lovebird